Tak lidičky, poté co sem si dáchnul po tomdle večírku sem sebral poslední zbytky sil a ještě než sem usnul po večeři sem se rozhodl napsat podrobnosti k vejletu. Nejobtížnější bude zřejmě chytnout tento vlak v 17.28 z Brna hl-n, kterým se dotrogáme až k nám do V-N-M a pak do Javorníka.
Pokud by to byl problém pak nezbyde nic jiného než lapnout Berlingo, namáčknout tam ty kola a vyrazit na jihovýchod. Lepší by bylo chytnout ten vlak. Poprosím šecky účastníky vejletu aby si vzali s sebou světla na kola. Není jisté kdy dorazíme na chatičku a i o půl osmé už bude trochu šero v lese (slunce ofiko zapadá v 19.56). Trasa je rozdělená dle dní na 3 fáze.
Fáze jedna dojet na chatičku:
profil:
mapa:
statistika:
Název | Hodnota |
Délka trasy | 16.15 km |
Úseky cesty typu „Pěší“ | 1.3 km (8 %) |
Úseky cesty typu „Vozová“ | 11.6 km (72 %) |
Úseky cesty typu „Silnice III.třídy/MK“ | 1.75 km (11 %) |
Úseky cesty typu „Silnice I. třídy“ | 1.5 km (9 %) |
Stoupání v úsecích | 7.7 km (48 %) |
Klesání v úsecích | 8.4 km (52 %) |
Maximální výška | 605 m n.m. („v úseku (2224) -> (2218)“) |
Minimální výška | 338 m n.m. („(2239)“) |
Převýšení | 267 m |
Celkem nastoupáno výškových metrů | 352 m (sklon 4.6 %) |
Celkem sjeto výškových metrů | 327 m (sklon 3.9 %) |
Maximální sklon do kopce | 11.2 % (0.4 km v úseku (2218) -> (2224)) |
Maximální sklon z kopce | 26 % (0.1 km v úseku (2215) -> pod Výzkumem) |
popis cesty:
Po příjezdu do Javorníka vytlačíme kolo na vršek náspu (cca 50m~15m převýšení) a podle nálady a času se vydáme buď variantou kterou tady vidíte okolo nebo zakratkou nad sjezdovkou a napojíme se na cestu pod výzkumem a tím bysme si to celé měly zkrátit na cca 7 km z původních 16km. Navíc nebudeme tolik stoupat a na ty vrcholové partyje se beztak dostane hned druhý den. Sjedem k chatiččce, pozdravíme rodičové, něco popijem a pudeme spinkat.
Fáze dva V. Javorina (větší kopec by tam nebyl):
profil:
mapa:
statistika:
Název | Hodnota |
Délka trasy | 31.35 km |
Úseky cesty typu „Pěší“ | 4.2 km (13 %) |
Úseky cesty typu „Lesní/polní“ | 11.4 km (36 %) |
Úseky cesty typu „Vozová“ | 14.7 km (47 %) |
Úseky cesty typu „Silnice III.třídy/MK“ | 1.05 km (3 %) |
Stoupání v úsecích | 16 km (51 %) |
Klesání v úsecích | 15.35 km (49 %) |
Maximální výška | 960 m n.m. („v úseku (1994) -> Holubyho ch.“) |
Minimální výška | 365 m n.m. („Filipov – rekr. stř.“) |
Převýšení | 595 m |
Celkem nastoupáno výškových metrů | 830 m (sklon 5.2 %) |
Celkem sjeto výškových metrů | 747 m (sklon 4.9 %) |
Maximální sklon do kopce | 27.5 % (0.2 km v úseku (2005) -> (1994)) |
Maximální sklon z kopce | 14 % (0.7 km v úseku Kamenná Bouda -> (2453)) |
popis cesty:
Vyrazíme brzo ráno horňáckého času (měl by se k nám přidat Karas a Orel s Janou)
kolem paliček na výzkum a letiště. Cestou do tohoto hnusného krpálu potkáme starou ovčárnu (resp. to co z ní zbylo, bývalo to prima místo na přaspání s břidličnou střechou – zachovalou – a ta se samozřejmě někomu náramě hodila). U solitérních dubů by za pěkného počasí měl být nárámný výhled na Buchlov a celé Chřiby a taky na Pálavu. Na Výzkumu si můžem pěšmo prošlápnout maliní k trgonom. bodu a mrknout na slovenskou stranu na Branč. Sjedem na kamenné vráta a dále se budeme držet po hřebeni přes Krůžok, Kubíkův a Šibenický vrch dále směrem na Velků Javorinu.
Pokračujeme přes Dibrovův pomník Kašpariskův vrch a Durdu až k visílači na Veliké Javorině. Na vršku u vysílače to většinou velmi slušně fičí. Zkrosíme to mírně dolů k Holubyho chatě, kde dáme nějakou baštu (pokud bude otevřeno tak snad i něco teplého, ovšem nečekejte žádnou láci). Posilněni vyrazíme směrem na Jelenec a po zelené snad nějak trefíme klikatou cestu z 2446 – do 2458. Pak nás čeká mírně zvlněná cesta až ke kamenné bůdě. Odtud už jen klesání na Vápenky kde nás čeká večírek (od 3 odpoledne tu běží country show).
Ubytko na Vápenkách by mělo být ve stanech nebo na károškách v chatce č 3 nebo 6. Věci nám tam hodí naši z Filipova abysme to sebou nemusely trogat na kolech.
Fáze tři probrat se a odjebaťsa ztadialto:
profil:
mapa:
statistika:
Název | Hodnota |
Délka trasy | 30.8 km |
Úseky cesty typu „Pěší“ | 2.4 km (8 %) |
Úseky cesty typu „Lesní/polní“ | 3.35 km (11 %) |
Úseky cesty typu „Vozová“ | 1.15 km (4 %) |
Úseky cesty typu „Silnice III.třídy/MK“ | 18.6 km (60 %) |
Úseky cesty typu „Silnice I. třídy“ | 5.3 km (17 %) |
Stoupání v úsecích | 6.5 km (21 %) |
Klesání v úsecích | 24.25 km (79 %) |
Maximální výška | 530 m n.m. („(2225)“) |
Minimální výška | 178 m n.m. („(2163)“) |
Převýšení | 352 m |
Celkem nastoupáno výškových metrů | 197 m (sklon 3 %) |
Celkem sjeto výškových metrů | 457 m (sklon 1.9 %) |
Maximální sklon do kopce | 10 % (0.2 km v úseku (2493) -> (2227)) |
Maximální sklon z kopce | 8.3 % (0.4 km v úseku Psí vršek -> (2498)) |
popis cesty:
Ráno hned jak vtanem a porovnáme se s předcházejícím večůrkem vyrazímeku domovům trasou přes Psí vršek na Novou Lhotu kolem mého bydliště. A pak přes Megovku na obídek obšťastnit rodičové. Po kafi to vemem kolmo co to pude ideálě až na vlak do V-N-M s exkurzí přes vinohrad.Zpáteční vlaky jsou tady.
httpv://www.youtube.com/watch?v=C_BsT8D9JYY