CYKLO-Návrat do Karpat

Tak lidičky, poté co sem si dáchnul po tomdle večírku sem sebral poslední zbytky sil a ještě než sem usnul po večeři sem se rozhodl napsat podrobnosti k vejletu. Nejobtížnější bude zřejmě chytnout tento vlak v 17.28 z Brna hl-n, kterým se dotrogáme až k nám do V-N-M a pak do Javorníka.

Pokud by to byl problém pak nezbyde nic jiného než lapnout Berlingo, namáčknout tam ty kola a vyrazit na jihovýchod. Lepší by bylo chytnout ten vlak. Poprosím šecky účastníky vejletu aby si vzali s sebou světla na kola. Není jisté kdy dorazíme na chatičku a i o půl osmé už bude trochu šero v lese (slunce ofiko zapadá v 19.56). Trasa je rozdělená dle dní na 3 fáze.

Fáze jedna dojet na chatičku:

profil:

profil trasy

mapa:

mapa trasy

statistika:

Název Hodnota
Délka trasy 16.15 km
Úseky cesty typu „Pěší“ 1.3 km (8 %)
Úseky cesty typu „Vozová“ 11.6 km (72 %)
Úseky cesty typu „Silnice III.třídy/MK“ 1.75 km (11 %)
Úseky cesty typu „Silnice I. třídy“ 1.5 km (9 %)
Stoupání v úsecích 7.7 km (48 %)
Klesání v úsecích 8.4 km (52 %)
Maximální výška 605 m n.m. („v úseku (2224) -> (2218)“)
Minimální výška 338 m n.m. („(2239)“)
Převýšení 267 m
Celkem nastoupáno výškových metrů 352 m (sklon 4.6 %)
Celkem sjeto výškových metrů 327 m (sklon 3.9 %)
Maximální sklon do kopce 11.2 % (0.4 km v úseku (2218) -> (2224))
Maximální sklon z kopce 26 % (0.1 km v úseku (2215) -> pod Výzkumem)

popis cesty:

loukyPo příjezdu do Javorníka vytlačíme kolo na vršek náspu (cca 50m~15m převýšení) a podle nálady a času se vydáme buď variantou kterou tady vidíte vyzkumokolo nebo zakratkou nad sjezdovkou a napojíme se na cestu pod výzkumem a tím bysme si to celé měly zkrátit na cca 7 km z původních 16km. Navíc nebudeme tolik stoupat a na ty vrcholové partyje se beztak dostane hned druhý den. Sjedem k chatiččce, pozdravíme rodičové, něco popijem a pudeme spinkat.

Fáze dva V. Javorina (větší kopec by tam nebyl):

profil:

profil trasy

mapa:

mapa trasy

statistika:

Název Hodnota
Délka trasy 31.35 km
Úseky cesty typu „Pěší“ 4.2 km (13 %)
Úseky cesty typu „Lesní/polní“ 11.4 km (36 %)
Úseky cesty typu „Vozová“ 14.7 km (47 %)
Úseky cesty typu „Silnice III.třídy/MK“ 1.05 km (3 %)
Stoupání v úsecích 16 km (51 %)
Klesání v úsecích 15.35 km (49 %)
Maximální výška 960 m n.m. („v úseku (1994) -> Holubyho ch.“)
Minimální výška 365 m n.m. („Filipov – rekr. stř.“)
Převýšení 595 m
Celkem nastoupáno výškových metrů 830 m (sklon 5.2 %)
Celkem sjeto výškových metrů 747 m (sklon 4.9 %)
Maximální sklon do kopce 27.5 % (0.2 km v úseku (2005) -> (1994))
Maximální sklon z kopce 14 % (0.7 km v úseku Kamenná Bouda -> (2453))

popis cesty:

Kubíkáč

Vyrazíme brzo ráno horňáckého času (měl by se k nám přidat Karas a Orel s Janou)

kolem paliček na výzkum a letiště. Cestou do tohoto hnusného krpálu potkáme starou ovčárnu (resp. to co z ní zbylo, bývalo to prima místo na přaspání s šibeňákbřidličnou střechou – zachovalou – a ta se samozřejmě někomu náramě hodila). U solitérních dubů by za pěkného počasí měl být nárámný výhled na Buchlov a celé Chřiby a taky na Pálavu. Na Výzkumu si můžem pěšmo prošlápnout maliní k trgonom. bodu a mrknout na slovenskou stranu na Branč. Sjedem na kamenné vráta a dále se budeme držet po hřebeni přes Krůžok, JavorinaKubíkův a Šibenický vrch dále směrem na Velků Javorinu.

Pokračujeme přes Dibrovův pomník Kašpariskův vrch a Durdu až k visílači na Veliké Javorině. Na vršku u vysílače to většinou velmi slušně fičí. Zkrosíme to mírně dolů k Holubyho chatě, kde dáme nějakou Jelenecbaštu (pokud bude otevřeno tak snad i něco teplého, ovšem nečekejte žádnou láci). Posilněni vyrazíme směrem na Jelenec a po zelené snad nějak trefíme klikatou cestu z 2446 – do 2458. Pak nás čeká mírně zvlněná cesta až ke kamenné bůdě. Odtud už jen klesání na Vápenky kde nás čeká večírek (od 3 odpoledne tu běží country show).Kamenná bůda

Ubytko na Vápenkách by mělo být ve stanech nebo na károškách v chatce č 3 nebo 6. Věci nám tam hodí naši z Filipova abysme to sebou nemusely trogat na kolech.

Fáze tři probrat se a odjebaťsa ztadialto:

profil:

profil trasy

mapa:

mapa trasy

statistika:

Název Hodnota
Délka trasy 30.8 km
Úseky cesty typu „Pěší“ 2.4 km (8 %)
Úseky cesty typu „Lesní/polní“ 3.35 km (11 %)
Úseky cesty typu „Vozová“ 1.15 km (4 %)
Úseky cesty typu „Silnice III.třídy/MK“ 18.6 km (60 %)
Úseky cesty typu „Silnice I. třídy“ 5.3 km (17 %)
Stoupání v úsecích 6.5 km (21 %)
Klesání v úsecích 24.25 km (79 %)
Maximální výška 530 m n.m. („(2225)“)
Minimální výška 178 m n.m. („(2163)“)
Převýšení 352 m
Celkem nastoupáno výškových metrů 197 m (sklon 3 %)
Celkem sjeto výškových metrů 457 m (sklon 1.9 %)
Maximální sklon do kopce 10 % (0.2 km v úseku (2493) -> (2227))
Maximální sklon z kopce 8.3 % (0.4 km v úseku Psí vršek -> (2498))

popis cesty:

Megovka

Ráno hned jak vtanem a porovnáme se s předcházejícím večůrkem vyrazímeku domovům trasou přes Psí vršek na Novou Lhotu kolem mého bydliště. A pak přes Megovku na obídek obšťastnit rodičové. Po kafi to vemem kolmo co to pude ideálě až na vlak do V-N-M s exkurzí přes vinohrad.Zpáteční vlaky jsou tady.

httpv://www.youtube.com/watch?v=C_BsT8D9JYY

Napsat komentář